Mniej „BREAKING NEWS” w CNN. Nowy szef ma dość bombardowania widzów "gorącymi bannerami"

Nowy szef CNN – Chris Licht poprosił swoich pracowników o to, by ograniczyli do minimum użycie banneru z napisem „BREAKING NEWS”. – Dziennikarze powinni wrócić do tradycyjnego informowania ludzi, a nie alarmowania – skomentował swoją decyzję.
CNN ogranicza bannery "PILNE" i "Z OSTATNIEJ CHWILI"
PILNE, Z OSTATNIEJ CHWILI, WAŻNE – to tylko kilka z wielu popularnych zwrotów, które niemal codziennie czytamy w mediach informacyjnych. „Gorących bannerów” jest tak dużo, że często przestajemy na nie reagować. Nowy szef CNN chce to zmienić.
W ciągu ostatnich tygodni Chris Licht przeprowadził serię spotkań z pracownikami i poprosił ich, by nie nadużywali plansz z napisem „BREAKING NEWS”, zachowując je na wyjątkowe wydarzenia. Stworzył też nową jednostkę w redakcji, którą poprowadzi szef biura CNN Sam Feist, która ma stworzyć specjalny regulamin wyjaśniający, w jakich konkretnych przypadkach dziennikarze i wydawcy mogą używać napisu „PILNE”.
- Jesteśmy ludźmi, którzy mówią prawdę i skupiają się na informowaniu, a nie alarmowaniu naszych widzów - miał powiedzieć swojej redakcji Chris Licht, który chce, by 24-godzinny kanał informacyjny, którym zarządza, był traktowany poważnie i z szacunkiem.
Decyzja nowego szefa CNN została przyjęta przez media w Stanach Zjednoczonych z aprobatą. Większość środowiska dziennikarskiego uważa bowiem, że media informacyjne powinny kłaść większy nacisk na dziennikarstwo, a nie na sensację.
Polecamy
Popularne
- 1 Sztuka w obliczu wojny. Jak ukraińscy artyści radzą sobie podczas inwazji? „Obserwujemy nagły wzrost zainteresowania sztuką ukraińską”
- 2 Tom Cruise na planie "Mission: Impossible 8" wisi na skrzydle samolotu! I to nie jest fotomontaż
- 3 Kate Bush z trzema rekordami Guinnessa dzięki „Stranger Things”. Popularność utworu „Running Up That Hill” nie słabnie
- 4 Open’er Festival 2022. Napis „Kupię karnet” pojawił się na niebie nad Gdynią. Ktoś wykonał go samolotem
- 5 "Bilet do Raju", czyli jak Julia Roberts i George Clooney "straszą" na ekranie?
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Nowy smartfon Nothing Phone (1) - wszystko, co warto wiedzieć o "najważniejszej premierze roku na rynku smartfonów”

WARSZAWA: Wystawa "Botticelli opowiada historię" na Zamku Królewskim to prawdziwa malarska uczta

Czy Elon Musk ukrywa przed światem bliźniaki? Media dotarły do sądowych dokumentów

PARYŻ planuje urbanistyczny lifting wokół katedry Notre Dame. Chce przygotować się na zmiany klimatu
![Typowy Janusz na wakacjach, czyli kto tak naprawdę robi obciach nad polskim morzem? [NOWA KAMPANIA SPOŁECZNA]](https://pliki.well.pl/i/01/60/95/016095_r0_300.jpg)