CNN ogranicza bannery "PILNE" i "Z OSTATNIEJ CHWILI"
PILNE, Z OSTATNIEJ CHWILI, WAŻNE – to tylko kilka z wielu popularnych zwrotów, które niemal codziennie czytamy w mediach informacyjnych. „Gorących bannerów” jest tak dużo, że często przestajemy na nie reagować. Nowy szef CNN chce to zmienić.
W ciągu ostatnich tygodni Chris Licht przeprowadził serię spotkań z pracownikami i poprosił ich, by nie nadużywali plansz z napisem „BREAKING NEWS”, zachowując je na wyjątkowe wydarzenia. Stworzył też nową jednostkę w redakcji, którą poprowadzi szef biura CNN Sam Feist, która ma stworzyć specjalny regulamin wyjaśniający, w jakich konkretnych przypadkach dziennikarze i wydawcy mogą używać napisu „PILNE”.
- Jesteśmy ludźmi, którzy mówią prawdę i skupiają się na informowaniu, a nie alarmowaniu naszych widzów - miał powiedzieć swojej redakcji Chris Licht, który chce, by 24-godzinny kanał informacyjny, którym zarządza, był traktowany poważnie i z szacunkiem.
Decyzja nowego szefa CNN została przyjęta przez media w Stanach Zjednoczonych z aprobatą. Większość środowiska dziennikarskiego uważa bowiem, że media informacyjne powinny kłaść większy nacisk na dziennikarstwo, a nie na sensację.
Polecamy